18 czerwca 2017

Soda oczyszczona w ogrodzie

     Jak co roku mam problem z mszycą w ogrodzie, szczególnie na porzeczce. Wypróbowałam wiele naturalnych sposobów, mniej lub bardziej skutecznych, ale ten z wykorzystaniem sody oczyszczonej zupełnie mnie zaskoczył.  Wystarczyły dwa opryski i całkowicie pozbyłam się tych nieproszonych gości, został tylko ślad w postaci poskręcanych listków.




Przepis na tą mieszankę pochodzi ze strony Poradnik Ogrodniczy

Soda oczyszczona do zwalczanie szkodników

1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki oleju
1 litr ciepłej wody

Składniki wlać do spryskiwacza, wstrząsnąć i wykonać oprysk. Roztworem tym można również przecierać liście roślin doniczkowych. Zabieg powtórzyć kilkukrotnie w odstępie 3-4 dni.

Znalazłam tam również przepis na mieszankę do zwalczania chorób roślin,takich jak mączniak czy plamistość liści. Oczywiście z wykorzystaniem sody oczyszczonej.

Kiedy w ogrodzie mamy problem z mrówkami, wystarczy miejsca ich występowania posypać sodą. 
Natomiast posypując sodą oczyszczoną miejsca po wyrwanych chwastach (np. między płytami chodnikowymi) znacznie ograniczymy ich rozwój.


Sodę oczyszczoną w dobrej cenie można kupić w sklepie NaturaBazar.pl 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz