30 lipca 2018

Kosmetyki naturalne - czyli jakie?

   
  Najlepsze kosmetyki to te, które można zjeść :) Proste? Jak najbardziej! Moje pierwsze wspomnienie na temat naturalnych kosmetyków, to przecieranie twarzy skórką z ogórka. Robiła to moja Babcia, Mama a teraz ja, powodując zdziwienie mojej kilkuletniej córeczki.




     Kosmetyki naturalne to te, które w swoim składzie nie posiadają substancji stanowiących zagrożenie dla naszego zdrowia. Nieodpowiedni produkt może powodować nie tylko podrażnienie skóry, czy wysypkę, ale również poprzez wchłanianie się do organizmu może być przyczyną powstania nowotworów. Do najbardziej znanych składników o szkodliwym działaniu należą parabeny, olej mineralny, SLS, PEG-i, oraz silikony. Dla dociekliwych: TUTAJ znajdziecie pełną listę wraz z definicjami.
      W sieci krąży mnóstwo przepisów na domowe kosmetyki - ja również podzieliłam się kiedyś z Wami sposobem na naturalną pielęgnację włosów. Pisałam też o zbawiennym wpływie oleju kokosowego na skórę i włosy. 
     Od dawna noszę się z zamiarem przedstawienia na moim blogu kilku ciekawych przepisów i książek na temat naturalnych kosmetyków. Nie tylko tych przygotowanych w domowym zaciszu, ale również gotowych, których szeroki wybór można znaleźć w sklepach.

     Wiadomo, że najzdrowsze dla naszego organizmu będą kosmetyki przygotowane samemu, ze składników, które znajdziemy w kuchni. Ale nie czarujmy się. Nie zawsze mamy czas i ochotę, żeby przygotować kosmetyk w domu. Ja również z przyjemnością sięgam po sklepowe specyfiki, chociaż wybieram te, które maja skład najbardziej zbliżony do naturalnego. Mój wybór to przede wszystkim Yves Rocher (w rzeczywistości nie tak drogie jak nam się wydaje) i Babuszka Agafia. 

     Niestety, rozpoznanie składu nie jest proste. Z pomocą przychodzą nam dziewczyny z blogu piggypeg.pl, które w rzetelny sposób analizują i przedstawiają nam składniki mniej lub bardziej popularnych kosmetyków. 

     Postaram się regularnie umieszczać na blogu wpisy dotyczące kosmetyków naturalnych. Pierwszy już na kilka dni. Pozdrawiam i do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz